|
Komplexa examinationer är ett viktigt verktyg för att säkerställa att studenter bedöms utifrån sina faktiska kunskaper och färdigheter, inte bara från deras…
|
|
Hur sker hantering av större grupper med Team Based Learning?
TBL införs nu på flera utbildningsprogram vid Karolinska Institutet (KI).
Greger Lindberg, pedagogisk utvecklare vid KI…
|
|
Hur skapar vi synkrona digitala examinationer som stärker studenternas lärande?
Sara Wahlberg, Karlstads universitet delar med sig av erfarenheter av examination av laborativa…
|
|
Hur skapar vi asynkrona digitala examinationer som stärker studenternas lärande?
Medverkande: Björn Sjöstrand, lektor i kemiteknik, och Gunilla Carlsson Kvarnlöf, lektor i…
|
|
I kölvattnet av pandemin har behovet av alternativa examinationsformer blivit tydligt. Digitala examinationer är en invecklad process, men kanske leder det till en möjlighet att…
|
|
Hur kan vi jobba för att minska risken för fusk och plagiering? Under detta temacafé undersöker vi tillsammans orsaker, möjligheter och lösningar.
Medverkande:…
|
|
Hur kan vi jobba för att minska risken för fusk och plagiering? Under pandemin har det varit ett stor fokus på identitetskontroll och övervakning. Det här temacafét…
|
|
Efter pandemiåren har digital salstentamen blivit allt vanligare. Men hur ser framtiden ut och hur utvecklar man den här examinationsformen åt rätt håll?
Petronella…
|