|
Behöver de vetenskapliga meriteringsmodeller som idag används vid lärosäten förändras? Vad är utmaningen med befintliga modeller och vad är det för nya…
|
|
Intresset för hybridundervisning växer i snabbt tempo. Hybridsalar byggs, lärare vill testa nytt och studenter kräver att få studera hemifrån.
|
|
Komplexa examinationer är ett viktigt verktyg för att säkerställa att studenter bedöms utifrån sina faktiska kunskaper och färdigheter, inte bara från deras…
|
|
Det finns i dag ett starkt vetenskapligt stöd för att arbete i grupp gynnar studerandes lärande av både ämneskunskap och förmågan att samarbeta. Varför…
|
|
Är det dags att skriva eller revidera din pedagogiska portfölj? Tycker du att det är svårt att välja exempel och stödjande dokumentation? I det här…
|
|
Vad är viktigt att tänka på när vi undervisar stora studentgrupper, både vad gäller undervisning som ges helt på distans och vid undervisning som sker på…
|
|
Cafét går igenom olika metoder, praktiska tillvägagångssätt och hur lärare och studenter upplever användningen av video i undervisningen.…
|
|
Stimulerande distansutbildning kan vara utmanande för lärare att erbjuda. Cafét diskuterar vilken betydelse aktiv studentmedverkan kan ha.
Medverkande
Lovisa Håkansson,…
|
|
Hur har pedagogiska meriteringsmodeller vuxit fram och hur ser det ut idag? Hur upplever lärare inom högskolan ansökningsprocessen när de får sin högskolepedagogiska…
|
|
Hur kan man kan använda virtuella fallbeskrivningar och systemlösningar? Virtuella patientfall är ofta ett webbaserat kliniskt scenario med syfte att spegla en verklig…
|
|
Hur använder vi erfarenheterna från nätbaserad undervisning för att skapa och upprätthålla engagemanget vid hybridundervisningens realtidsträffar?
Moderator:…
|
|
Hur sker hantering av större grupper med Team Based Learning?
TBL införs nu på flera utbildningsprogram vid Karolinska Institutet (KI).
Greger Lindberg, pedagogisk utvecklare vid KI…
|
|
Temacafét diskutera lyckade exempel, utmaningar och problemlösningar för att adoptera pedagogiska lärverktyg.
Medverkande:
Mats Brenner, KI
Cecilia Hellekant, KAU
Kent Stening,…
|
|
Åse Tieva, universitetslektor vid Umeå universitet, lyfter fram några av grundprinciperna inom arbetet med hybridundervisning.
|
|
Hur kan vi jobba för att minska risken för fusk och plagiering? Under detta temacafé undersöker vi tillsammans orsaker, möjligheter och lösningar.
Medverkande:…
|
|
Medverkande: Lena Dafgård. Högskolan Dalarna, Lena Swärd, SLU och Lotta Åbjörnsson, Lunds universitet. Moderator: Alexandra D´Urso, SLU
|