|
Andreas Jacobsson och Josefin Aggestam från Malmö universitet. Moderator Mikael Andersson, UHR
|
|
Behöver de vetenskapliga meriteringsmodeller som idag används vid lärosäten förändras? Vad är utmaningen med befintliga modeller och vad är det för nya…
|
|
Intresset för hybridundervisning växer i snabbt tempo. Hybridsalar byggs, lärare vill testa nytt och studenter kräver att få studera hemifrån.
|
|
Tove Kvarnmalm Kjellberg, Stefan Stenbom, Fredrik Enoksson från KTH:s utvecklingsprojekt i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets utveckling, lärdomar och…
|
|
Emil Folino, Henrik Sällberg och Jonas Knutsson från Blekinge Tekniska Högskolas utvecklingsprojekt i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets utveckling,…
|
|
Spiros Lukas och Johanna Adami från Sophiahemmet Högskolas utvecklingsprojekt "Framtidens vårdkompetens" i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets…
|
|
Kerstin Hamrin och Eva Fors från Gymnastik- och idrottshögskolans utvecklingsprojekt i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets utveckling, lärdomar och…
|
|
Vad kommer Universitets- och kanslersämbetet (UKÄ) att finna när de granskar de svenska lärosätenas samverkan med det omgivande samhället? Behövs…
|
|
Komplexa examinationer är ett viktigt verktyg för att säkerställa att studenter bedöms utifrån sina faktiska kunskaper och färdigheter, inte bara från deras…
|
|
Det finns i dag ett starkt vetenskapligt stöd för att arbete i grupp gynnar studerandes lärande av både ämneskunskap och förmågan att samarbeta. Varför…
|
|
Är det dags att skriva eller revidera din pedagogiska portfölj? Tycker du att det är svårt att välja exempel och stödjande dokumentation? I det här…
|
|
Att undervisa en tid på ett partnerlärosäte utomlands kan vara utvecklande för en universitets- och högskolelärares pedagogik. Men hur tas denna erfarenhet till vara…
|
|
Hur får vi in de pedagogiska verktygen?
Vi tar upp problembilder och lösningsförslag. Från idé till förvaltning och hur kan det gå till.
Medverkande:
Mats…
|
|
Vad är viktigt att tänka på när vi undervisar stora studentgrupper, både vad gäller undervisning som ges helt på distans och vid undervisning som sker på…
|
|
Cafét går igenom olika metoder, praktiska tillvägagångssätt och hur lärare och studenter upplever användningen av video i undervisningen.…
|
|
Stimulerande distansutbildning kan vara utmanande för lärare att erbjuda. Cafét diskuterar vilken betydelse aktiv studentmedverkan kan ha.
Medverkande
Lovisa Håkansson,…
|