|
Intresset för hybridundervisning växer i snabbt tempo. Hybridsalar byggs, lärare vill testa nytt och studenter kräver att få studera hemifrån.
|
|
Tove Kvarnmalm Kjellberg, Stefan Stenbom, Fredrik Enoksson från KTH:s utvecklingsprojekt i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets utveckling, lärdomar och…
|
|
Emil Folino, Henrik Sällberg och Jonas Knutsson från Blekinge Tekniska Högskolas utvecklingsprojekt i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets utveckling,…
|
|
Spiros Lukas och Johanna Adami från Sophiahemmet Högskolas utvecklingsprojekt "Framtidens vårdkompetens" i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets…
|
|
Kerstin Hamrin och Eva Fors från Gymnastik- och idrottshögskolans utvecklingsprojekt i samtal med Mikael Andersson från UHR om projektets utveckling, lärdomar och…
|
|
Vad är viktigt att tänka på när vi undervisar stora studentgrupper, både vad gäller undervisning som ges helt på distans och vid undervisning som sker på…
|
|
Mikael Andersson i samtal med Helén Rönning (Mittuniversitetet), Kerstin Stake-Nilsson (Karolinska Institutet) och Linda Reneland (Linnéuniversitetet).
|
|
Om lärosätesperspektivet och studentperspektivet, bland annat om erfarenheter och framgångsfaktorer i att utveckla ett lärosätes förmåga att erbjuda…
|
|
Distansutbildning och campusutbildning sätts ofta som varandras motsatser. Samtidigt är det två vägar som bär mot samma mål. Vilka skillnader och likheter finns det,…
|
|
Man kan lätt få bilden av att du som lärare och pedagog själv måste besitta djupa it-kunskaper och leta upp bra, fungerande verktyg på nätet för att…
|
|
Organisation är ett strategiskt område att arbeta med inom utvecklingen av kvalitet i distansutbildning. Men det finns många olika perspektiv inom området.
Webbinariet…
|
|
Vilken roll spelar lärosätets kultur och organisation för distansutbildning, och hur arbetar man med dessa frågor?
Medverkande:
Mikael Andersson, UHR
Per Westman,…
|
|
Inom den verksamhetsförlagda utbildningen finns ett antal moment som blir extra utmanande på distans. Hör hur lärosäten löst utmaningarna, och hur studenter upplevt sin…
|
|
Vad har vi lärt oss från tidigare övergångar till distansundervisning, och vilka förberedelser har vi gjort för att hantera en ny övergång om det blir…
|
|
Mikael Andersson i samtal med Helena Ljungqvist (Lernia yrkeshögskola), Kerstin Stake-Nilsson (Högskolan i Gävle) och Lena-Maria Öberg (Mittuniversitetet)
|
|
Mikael Andersson i samtal med Anna Ståhlbröst (Luleå tekniska universitet), Claes Westelius (Högskolan Gävle), Kerstin Stake-NIlsson (Karolinska institutet), Lena-Maria…
|